Preventiemedewerker

Volgens de Arbowet moeten alle organisaties in Nederland een preventiemedewerker hebben. Als werkgever moet je minstens één werknemer aanwijzen als preventiemedewerker. Deze zorgt voor de dagelijkse veiligheid en gezondheid binnen het bedrijf. Hij moet in staat zijn om risico’s te herkennen en te beheersen. Ook is hij er verantwoordelijk voor dat de uitkomsten van de RI&E worden nageleefd. Communicatie is dus enorm belangrijk. Hij moet namelijk verbetermaatregelen presenteren en hiervoor draagvlak binnen de organisatie creëren. Deze medewerker mag niet als freelance worden ingehuurd en moet dus een arbeidsovereenkomst hebben.

Cursus preventiemedewerker

Met de cursus Preventiemedewerker beschikt jouw personeel snel over voldoende kennis om zijn taak verantwoord uit te kunnen voeren. Deze (basis)cursus is speciaal ontwikkeld voor preventiemedewerkers bij kleine en middelgrote bedrijven in uiteenlopende sectoren.

Resultaat
Je beschikt over alle kennis en vaardigheden die je als preventiemedewerker nodig hebt om je taak succesvol uit te voeren. De inhoud, taken en verantwoordelijkheden zijn jou helemaal duidelijk. Daarnaast heb je concrete ‘tools’ in handen om zelfverzekerd aan de slag te gaan.

Preventiemedewerker

Vragen?

Voor meer informatie kun je ook contact met ons opnemen door te bellen of te e-mailen.

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en blijf op de hoogte!