Casemanager
Onderzoeken liegen er niet om. Verzuim is in meer dan 80% gerelateerd aan gedrag! Daarom is niet allen de bedrijfsarts maar juist effectief casemanagement de sleutel tot succes in complexe verzuimdossiers. Sturen op gedrag en het échte gesprek voeren is wat naar onze visie vaker moet gebeuren.
Wat een casemanager doet
Onze casemanagers zijn intern opgeleid op basis van onze uitgesproken visie op verzuim. ‘Verzuim is in veel gevallen meer dan alleen ziek zijn’. Vaak is er meer aan de hand dan alleen iets medisch. Privé omstandigheden, de verstandhouding met de leidinggevende, motivatie en bevlogenheid zijn allemaal zaken die van invloed zijn op verzuim. Onze casemanagers zijn opgeleid om deze zaken te signaleren en op basis hiervan de juiste interventie toe te passen. Zodat we niet ‘standaard medisch’ adviseren in zaken waarvan de oorsprong ergens anders ligt. Via deze brede scoop zijn wij in staat om complexe dossiers sneller op te lossen.
Communicatie op basis van vertrouwen
In onze werkwijze gaan wij in eerste instantie altijd uit van vertrouwen. Wij geloven namelijk dat we door medewerkers vertrouwen te geven ook vertrouwen terugkrijgen. Daardoor ontstaat er een open gesprek en kunnen we werken aan de échte oorzaak van het verzuim
Samenwerking
Onze klanten krijgen een vaste casemanager aangewezen met kennis van de Arbowet, verzuim, preventie, HR, arbeidsrecht en organisatiepsychologie. Daarnaast werkt ZAKENWIJZER ook met assistent casemanagers. Zij verzorgen alle administratieve afhandelingen zoals het inplannen en oproepen van medewerkers. Zo kan de casemanager zich volledig focussen op zijn passie en inhoudelijke vakgebied. Door deze efficiënte manier van werken zijn onze casemanagers zeer goed bereikbaar voor hun klanten.