Casemanager

Onderzoeken liegen er niet om. Verzuim is in meer dan 80% gerelateerd aan gedrag! Daarom is niet allen de bedrijfsarts maar juist effectief casemanagement de sleutel tot succes in complexe verzuimdossiers. Sturen op gedrag en het échte gesprek voeren is wat naar onze visie vaker moet gebeuren.

Wat een casemanager doet

Onze casemanagers zijn intern opgeleid op basis van onze uitgesproken visie op verzuim. ‘Verzuim is in veel gevallen meer dan alleen ziek zijn’. Vaak is er meer aan de hand dan alleen iets medisch. Privé omstandigheden, de verstandhouding met de leidinggevende, motivatie en bevlogenheid zijn allemaal zaken die van invloed zijn op verzuim. Onze casemanagers zijn opgeleid om deze zaken te signaleren en op basis hiervan de juiste interventie toe te passen. Zodat we niet ‘standaard medisch’ adviseren in zaken waarvan de oorsprong ergens anders ligt. Via deze brede scoop zijn wij in staat om complexe dossiers sneller op te lossen.

Communicatie op basis van vertrouwen

In onze werkwijze gaan wij in eerste instantie altijd uit van vertrouwen. Wij geloven namelijk dat we door medewerkers vertrouwen te geven ook vertrouwen terugkrijgen. Daardoor ontstaat er een open gesprek en kunnen we werken aan de échte oorzaak van het verzuim

Samenwerking

Onze klanten krijgen een vaste casemanager aangewezen met kennis van de Arbowet, verzuim, preventie, HR, arbeidsrecht en organisatiepsychologie. Daarnaast werkt ZAKENWIJZER ook met assistent casemanagers. Zij verzorgen alle administratieve afhandelingen zoals het inplannen en oproepen van medewerkers. Zo kan de casemanager zich volledig focussen op zijn passie en inhoudelijke vakgebied. Door deze efficiënte manier van werken zijn onze casemanagers zeer goed bereikbaar voor hun klanten.

Arbodienst: Een gids voor werknemers en werkgevers

Een gezonde en veilige werkomgeving is essentieel voor het welzijn van werknemers en het succes van een bedrijf. In Nederland spelen arbodiensten een cruciale rol bij het ondersteunen van werkgevers en werknemers op het gebied van arbeidsomstandigheden, gezondheid en verzuimbeheer. In dit blog gaan we dieper in op wat een arbodienst is, welke diensten ze…

Medische keuring versus PMO: Wat is het verschil en welke is geschikt voor jouw organisatie?

Er zijn verschillende manieren om de gezondheid en het welzijn van werknemers te controleren. Twee veel voorkomende methoden zijn de Medische keuring en het Periodiek Medisch Onderzoek (PMO). Hoewel deze twee termen vaak door elkaar worden gebruikt, zijn er wel degelijk verschillen tussen beide. In dit artikel vertellen we je welke en helpen we jou…

5 onderdelen van een effectief verzuimbeleid

Als werkgever wil je natuurlijk dat jouw medewerkers gezond en gelukkig zijn. Helaas kan het voorkomen dat medewerkers zich ziek melden of om andere redenen niet kunnen werken. Om hier goed mee om te gaan en te zorgen dat jouw organisatie hierop is voorbereid, is het belangrijk om een goed verzuimbeleid op te stellen. In…

Vragen?

Voor meer informatie kun je ook contact met ons opnemen door te bellen of te e-mailen.

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en blijf op de hoogte!