Content is waardevol

CommercieelContent is waardevol

Iedereen die een marketeer in dienst heeft kent het woordje ‘content’. Binnen de organisatie worden ze gevraagd relevante en waardevolle informatie te delen, mee te denken over actuele onderwerpen etc. etc. Maar waarom is deze ‘’content’’ zo belangrijk? Lezen mensen überhaupt nog teksten die op websites staan? Wij vertellen je er graag meer over!

Waarom content zo belangrijk is

Content is een verzamelwoord voor alles dat informatie over kan dragen en is inmiddels een cruciaal onderdeel van online marketing geworden. Hoe meer informatie je op jouw website deelt, hoe meer ‘voer’ er voor de zoekmachines is om mee te werken. Sluit deze content aan bij de vragen van jouw klanten? Dan zal je eerder gevonden worden!

Maar hoe zorg je nu voor nieuwe en relevante informatie vanuit jouw organisatie?

Binnen een organisatie bestaan er verschillende disciplines met ieder zijn eigen expertise. Zo beschikt iedere specialist bijvoorbeeld over een andere vorm van kennis. Deze kennis is waardevol en kan nieuwe en ‘deelbare’ content opleveren. Het is dan ook van belang dat de mensen binnen een organisatie meedenken over nieuwe onderwerpen, aangezien dit input is voor hetgeen dat je uiteindelijk wilt uitdragen.

Het marketingteam kan hierin helpen door een ondersteunende rol te vervullen. Denk hierbij aan het opvragen van nieuwe informatie op basis van onderzoek of bevindingen. Zij weten immers wat de klant wil weten. Bovendien is het vervolgens hun taak om deze nieuwe informatie uit te werken en te delen.

Besteed jouw online marketing uit!

Wil je weten of je website goed is ingericht om hoog te scoren in Google? Wij helpen je graag met het verbeteren van je online vindbaarheid!
Vertel me meer!

SEO is de ‘Key’

Wanneer iemand op zoek is naar een dienst of product, start deze zoekopdracht veelal via een zoekmachine. Zo laat Google je bijvoorbeeld een enorme lijst zien van de verschillende mogelijkheden. Je klikt vervolgens op een van de zoekresultaten die jou het meeste aanspreekt of die je vraag beantwoord.

En dat is waarom content op een website belangrijk is, want zonder tekst zou deze website niet eens voorkomen in de zoekresultaten. Google streeft ernaar om een gebruiker informatie aan te bieden die voor hun zoekopdracht het meest relevant is. Daarom is de juiste inhoud op je website essentieel, niet alleen voor gebruikers, maar ook voor Google.

De afdeling marketing is daarom continu op zoek naar waardevolle informatie om de website zo relevant mogelijk te maken. Ze doen onderzoek naar de markt, lezen artikelen en volgen het laatste nieuws. Zo onderzoeken ze wat er actueel is in de markt en kunnen er vervolgens op inspelen.

Belang van SEO

Naast onderzoek is vooral SEO belangrijk om gevonden te worden. Je kan nog zoveel teksten hebben op de website, maar je moet deze wel optimaliseren. Door het inzetten van zoekwoorden in bijvoorbeeld titels, omschrijvingen, veel gestelde vragen of blogs.

Het marketingteam doet onderzoek naar de beste zoekwoorden. Welke woorden zijn relevant en interessant? Hoe vaak wordt er gezocht op dat specifieke woord? Zit er veel concurrentie op, of juist helemaal niet?

Zoekwoorden en content

Zoekwoorden gebruiken in content is dus super waardevol! Als marketeer ben je dan ook constant op zoek naar de woorden met veel zoekvolume en weinig concurrentie. Deze zoekwoorden kun je natuurlijk online opzoeken, maar ook bij je collega’s! De receptioniste krijgt bijvoorbeeld dagelijks enorm veel vragen via de telefoon of mail. Welke woorden horen zij vaak? Wat wil je klant nou echt weten?

Door alle informatie van verschillende afdelingen bij elkaar te verzamelen ontstaat er relevante en waardevolle content. Geen teksten die zijn geschreven als opvulling, maar teksten met echte inhoud. Inhoud waar jij als organisatie ook iets aan hebt. Content die compleet gericht is op de behoeften van jouw doelgroep.

Relevante en bruikbare content is dus enorm belangrijk. Niet alleen om nieuwe klanten te werven, maar ook voor je bestaande klanten. Als jij als organisatie constant bezig bent met nieuwe informatie te verwerken, ben en blijf je relevant. Kortom: content is belangrijk voor de hele organisatie, niet alleen voor de marketeers.

Meer weten?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang wekelijks informatieve en inspirerende e-mails!

New call-to-action

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.