Online Marketing is het nieuwe verkopen
De huidige traditionele verkooproutes verdwijnen. En sneller dan wij ons realiseren. Online Marketing is verkopen van een andere soort. Het nieuwe verkopen zal zich voor 80% voltrekken via online marketing, zo is de verwachting. Afhankelijk van business en branche, zal via directe orders en/of door het creëren van hot leads nieuwe klanten en opdrachten worden verkregen. Deze aardverschuiving in marketing en sales is onafwendbaar en komt in sneltreinvaart op ons af.
Maar weten je huidige en potentieel nieuwe klanten jouw al te vinden? Denk niet dat een gelikte website hier het antwoord op is. In tegendeel. Het gaat erom wat er onder de ‘motorkap’ van de website is geregeld. Via een analyses, een online marketing scan en gericht onderzoek, zal snel duidelijk worden waar de schoen wringt, zodat gewerkt kan worden aan het optimaliseren en SEO- bedrijfsklaar maken van de online-motor. Het zal je verbazen hoe snel je resultaten gaat boeken met structurele professionele aandacht in vindbaarheid.
Webdesign is meer dan een mooi digitaal plaatje.
Bij online marketing is de interactieve website het digitale platform waar vraag en aanbod samenkomt. Alleen een fraaie digitale folder is dan niet genoeg. Natuurlijk is het belangrijk dat de identiteit van jouw organisatie is terug te lezen op je site. De hele uitstraling mag en moet een overtuigend visite kaartje zijn. Alle aanwezige content vertelt dan waar jouw organisatie voor staat. Maar vergeet ook de harde onvoorwaardelijke webdesign wetten niet. Websites waar je in verdrinkt en al snel de weg kwijt bent helpen niet om jouw bezoekers te binden en te boeien. Als men na een paar klikken niet kan vinden wat men zoekt, ben jij je bezoeker al kwijt voor je het weet. Een first impression kun je niet over doen. Goede zoekstructuur, actuele content, zoals blogs en teksten, beelden, filmmateriaal en goed werkende interactieve onderdelen zijn een voorwaarde om relevant te zijn. Niet alleen voor je bezoeker als potentiële nieuwe klant, maar ook voor Google als dominante zoekmachine.
“Content is the reason search began in the first place.” Lee Odden