Communicatietraining

Functionerings- en beoordelingsgesprekken kunnen lastig zijn. Maar hoe pak je dit zo aan, dat het niet zo is? Hoe creëer je een effectief, maar ook open gesprek? En hoe ga je om met weerstand en boze werknemers? Allemaal belangrijke vragen waar je mee te maken kunt krijgen als je manager bent. In deze communicatietraining krijg je daarom praktische tools aangereikt die ervoor zorgen dat je deze personeelsgesprekken effectief en met zelfvertrouwen in kunt gaan.

Onderwerpen in deze communicatie training

De volgende onderwerpen worden onder andere behandeld:

  • Verschil tussen functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek
  • Voorbereiding
  • Feedback geven
  • Structuur van deze gesprekken
  • Effectief communiceren
  • Slechtnieuwsgesprek
  • Do’s & don’ts
  • Praktijksituaties

HR-instrumenten infographic

Wij hebben een overzicht gemaakt van de belangrijkste punten waar je als HR aan moet denken bij de instroom, doorstroom of uitstroom van personeel.
Download gratis onze infographic

Incompanytraining op maat

Wens je een communicatietraining functionerings- en beoordelingsgesprekken op maat? Neem dan contact met ons op via 088 505 6000 of stuur een mail naar marketing@zakenwijzer.nl.

Werkwijze van de incompanytrainingen zijn onder andere:

  • Intakegesprek met opdrachtgever
  • Interviews met enkele deelnemers
  • Trainingsprogramma op maat maken
  • Uitvoering van de communicatietraining op locatie van de klant
  • Evaluatiegesprek

Certificaat

Deelnemers die deze training gevolgd hebben, krijgen het certificaat: ‘Communicatietraining Functionerings- en beoordelingsgesprekken’.

De training vindt plaats in Ridderkerk: Omgeving Dordrecht, Drechtsteden & Rotterdam.

10 tips voor het managen van werknemers op afstand

Thuiswerken als gevolg van COVID-19 –  en/of omdat we voordelen zien in hybride werken – is een hele uitdaging voor het management en de HR afdeling. In een tijd waarin veel bedrijven voor het eerst werken op afstand implementeren, vinden veel werkgevers en managers het moeilijk om zich aan te passen aan telewerken als nieuwe…

Krijg meer voor elkaar in een onderhandeling

In dit blog leer je meer voor elkaar krijgen als je moet onderhandelen. En onderhandelen doen we allemaal. Elke dag en in allerlei omstandigheden. Maar niet altijd hebben we het gevoel dat we gekregen hebben waar we recht op hebben. Of dat we niet het beste uit een onderhandelings- situatie hebben gehaald. We kijken eerst…

Het nieuwe leren in een digitale wereld

Veel bedrijven hebben de afgelopen anderhalf jaar de beslissing genomen om een ​​hybride werkomgeving voor hun werknemers te implementeren. In eerste instantie kozen bedrijven voor deze oplossing als reactie op de wereldwijde COVID-19-pandemie. Recent onderzoek suggereert dat werknemers efficiënter zijn wanneer ze thuis werken. Dit terwijl anderen wijzen op de noodzaak van persoonlijke interactie om…

Relevante trainingen

Groei in Management en Leidinggeven

Leiderschap van een andere soort

Veelgestelde vragen

Hoe vaak moet een beoordelingsgesprek plaatsvinden?

Er bestaan geen wettelijke regels voor het aantal beoordelingsgesprekken dat gevoerd moet worden. Echter is het wel aangeraden om 1 tot 2 keer per jaar in gesprek te gaan met de werknemer over zijn of haar functioneren. 

Vragen?

Voor meer informatie over training of coaching kun je ook contact met ons opnemen door te bellen of te e-mailen.

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en blijf op de hoogte!