BEDRIJF

Van goed naar geweldig

organisatieadvies | verandertraject | cultuuromslag | organisatieontwikkeling | interim-management | consultancy | organisatie coaching | HRM | sparringpartner | verandermanagement

Veranderen

De houdbaarheidsdatum van businessmodellen is steeds sneller bereikt. In 1950 was dat nog 75 jaar. In 2012 nog maar 15 jaar. De verwachtingen zijn dat medio 2030 de gemiddelde levenscyclus van organisaties nog hooguit 5 jaar is. Veranderen is daarom een vaste waarde voor elke organisatie die wil overleven. Maar veranderen is lastig. 50 tot 75 % van deze veranderprocessen slagen niet of maar ten dele. Veranderen is een vak! Proberen en niet slagen maakt mensen in organisaties cynisch en creëert weerstand.

3x veranderen

Veranderprocessen zijn op te delen in 3 soorten die vaak in elkaar overlopen. Het is belangrijk om precies te weten welke verandering noodzakelijk is om te laten slagen.

Verbeteren

Is jouw dienst of product een 6 terwijl de klant een 8 wil zien? Dan is het hoog tijd na te gaan wat er moet veranderen om aan die wens te voldoen. Met een zesje zal de concurrentie je links en rechts inhalen.

Vernieuwen

Wat jij kunt bieden is tot nu toe altijd oké geweest. Alleen zit de klant hier niet meer op te wachten. Je manier van denken en/of producten en diensten zijn verouderd. De wereld is veranderd, alleen jij nog niet. Je zult je klant nieuwe producten en diensten moeten aanbieden, anders gaat hij weg!

Innovatie

Is er geen bestaansrecht meer voor jouw businessmodel of onderdelen daarvan? Dan moet jij jezelf en je organisatie opnieuw uitvinden om nog relevant te zijn. Innoveren is dan de juiste opdracht.

Structureel en duurzaam veranderen is geen keuze. Het is harde noodzaak! Veranderen is een vak. 50 tot 75% van verandertrajecten mislukken geheel of gedeeltelijk! Het zelf een beetje ‘proberen’ is daarom geen optie. Het komt aan op kennis van zaken en DOEN!

Interesse? Neem contact met ons op via bedrijf@zakenwijzer.nl of bel ons via 088-5056000.