Digitaliseringsvoucher

Onlangs is er een subsidieregeling in het leven geroepen om MKB-ondernemers een steuntje in de rug geven. Deze subsidieregeling komt vanuit verschillende gemeenten en helpt ondernemers om kansen voor digitalisering te benutten en hun bedrijf digitaal weerbaar en toekomstbestendiger te maken.

De digitaliseringsvoucher is een regeling om zowel de retail als de horeca te stimuleren om over te gaan tot het digitaliseren. Deze regeling is specifiek bedoeld voor ondernemingen met minimaal 1 en maximaal 49 werknemers. Je kunt de voucher gebruiken voor maximaal 50% van de kosten voor verbetering van de digitalisatie.
Het bedrag moet minimaal €1.000,- en maximaal €2.500,- zijn.

Waar kan ik de digitaliseringsvoucher dan precies voor gebruiken?

De voucher kan ingezet worden voor bijvoorbeeld het starten van online verkoopactiviteiten via een webshop, het verder professionaliseren van de bestaande online (verkoop)activiteiten (denk hierbij aan bijvoorbeeld SEO optimalisatie), het digitaliseren van interne bedrijfsprocessen en het verbeteren van de cyberweerbaarheid.

Aanleiding voor de subsidie digitalisering

Het is een feit dat de verkoop van producten en diensten steeds vaker online plaatsvindt. Dit is dan ook gelijk de reden om bestaande diensten en processen hierop aan te passen en om nieuwe verkoopkanalen te onderzoeken. Veel MKB’ers zijn hier niet op voorbereid of schieten te kort in tijd of geld.

De MKB-Deal in de vorm van de Digitaliseringsvoucher biedt hierin financiële ondersteuning. Deze (gemeentelijke) deal richt zich op mkb’ers met een openbaar toegankelijke fysieke bedrijfsvestiging in sectoren als detailhandel, horeca en persoonlijke dienstverlening. Gevolgd door een bredere doelgroep, zoals de zakelijke dienstverlening.

Ik wil gebruik maken van een subsidieregeling!

Direct profiteren van de gemeentelijke digitaliseringsvoucher of landelijke subsidieregeling ‘Mijn Digitale Zaak? Kom met ons in contact voor een gesprek over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.
Direct contact opnemen

Online marketing uitbesteden aan Zakenwijzer

Subsidieregeling ‘Mijn Digitale Zaak’

Naast de gemeentelijke digitaliseringsvoucher bestaat er ook een landelijke subsidie voor de digitalisatie van bedrijven. Zo is de subsidieregeling ‘Mijn Digitale Zaak’ bedoeld voor bedrijven met personeel die over het laatste afgesloten boekjaar 2 tot 50 werknemers in dienst hadden en een jaaromzet hadden van maximaal € 10 miljoen.

Je kunt met deze regeling advies inwinnen en/of digitale technologie aanschaffen en implementeren. De subsidie hiervoor is 50% van de subsidiabele kosten, met een maximum van € 2.500, waarvan maximaal € 500 voor advies. Je kunt meerdere offertes indienen tot het maximale bedrag is bereikt. Dat moet wel in 1 aanvraag gedaan worden.

De volgende zaken komen niet in aanmerking voor subsidie:

  • Aankoopadvies door de leverancier van de technologie die u wilt aanschaffen of implementeren.
  • Diensten of producten die niet aansluiten bij wat de leverancier normaal gesproken levert.
  • Betaalde social media abonnementen.

Bron: rvo.nl

Subsidie Mijn Digitale Zaak

Aanvraag indienen

De aanvraag voor de subsidieregeling Mijn Digitale Zaak kan je indienen vanaf 22 juni 2022, 9:00 uur tot en met 30 november 2022, 17:00 uur. Log hiervoor in met eHerkenning. Let op: Voor een aanvraag heb je minimaal niveau 2+ met machtiging RVO-diensten op niveau eH2+ nodig.

De aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst, tot het totale budget op is. Wees er dus op tijd bij!

Waarom jij vandaag nog moet investeren in digitalisatie!

Dat het belang en de noodzaak van online marketing tot steeds meer ondernemers begint door te dringen is een feit. Hierdoor is het bij veel bedrijven inmiddels dan ook een strategisch onderdeel geworden van het ondernemingsplan. Je kunt het er namelijk niet ‘een beetje bij doen’. Om succesvol te zijn heb je de juiste inspanningen nodig. Inspanningen van professionals.

Waarom SEO onmisbaar is in de digitale wereld van nu

In de steeds competitievere digitale wereld is het belang van SEO (Search Engine Optimization) groter dan ooit tevoren. Het is zelfs een cruciaal onderdeel van digitale marketing en heeft een directe invloed op de zichtbaarheid en het succes van je website in zoekmachines zoals Google. In dit artikel lees je meer over waarom dit begrip…

Herkent Google teksten die door een AI zijn geschreven?

Met de komst van Chat-GPT 3 lijkt de wereld even op zijn kop te staan. Studenten leveren essays in die zij niet zelf hebben geschreven, recruiters laten binnen 5 seconden een vacature schrijven en bloggers posten vrijwel ieder uur een nieuwe artikel. Dit alles zonder enige moeite, want het tekst-gebaseerde AI model schrijft allerlei soorten…

B2B marketing in 2023: Zorg voor een digitaal volwassen marketingfunctie

In de B2B-wereld kunnen we er niet meer aan ontkomen: Voor een toekomstbestendige business heb je een digitaal volwassen marketingfunctie nodig. Aangezien aankoopprocessen en de manier waarop potentiële klanten beslissingen nemen zijn veranderd, zijn er naast een nieuwe mindset ook nieuwe methoden en gewoontes nodig om dit duurzaam te omarmen. In hoeverre ben jij in…