Teamrollen

Het werken in een team kan vooral met grote projecten heel voordelig zijn. Iedereen heeft namelijk zo zijn eigen vaardigheden en eigenschappen. Op het moment dat verschillende mensen gaan samenwerken vullen zij elkaar dan ook aan. Ze gaan beter presteren als team, omdat iedereen doet waar hij of zij goed in is.

In deze test worden een aantal persoonlijke talenten in kaart gebracht die leiden tot voorkeursrollen binnen een team. Zo kan er dus bepaald worden welke rol het beste past bij de medewerkers. Dit is erg effectief op de werkvloer, vooral om projecten vanaf het begin al goed te organiseren.

De vragenlijst is gebaseerd op de bekende theorie van Meredith Belbin. Uit onderzoek is gebleken dat teams waarin de verschillende teamleden elkaar aanvullen en corrigeren, de beste resultaten behalen. Dit zijn de 9 verschillende teamrollen volgens Belbin:

  • Bedrijfsman
  • Brononderzoeker
  • Monitor
  • Plant
  • Vormer
  • Voorzitter
  • Groepswerker
  • Zorgdrager
  • Specialist

Deze teamrollen verschillen van elkaar, waardoor ze elkaar uiteindelijk goed aanvullen. Waar de ene minder goed in is kan de andere wel, dit leidt uiteindelijk tot een goede samenwerking. Maar om dat te bereiken, moet er eerst bekend zijn wie welke rol vervult.

De inhoud van het uiteindelijke rapport bevat:

  • Jouw eigen rol op primair en secundair niveau
  • Een schema van de resultaten

Vragen?

Voor meer informatie kun je ook contact met ons opnemen door te bellen of te e-mailen.

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en blijf op de hoogte!