Online marketing Ridderkerk

Online gevonden worden met jouw bedrijf door middel van online marketing Ridderkerk? Bij Zakenwijzer ben je aan het goed adres! Vanuit ons kantoor in Ridderkerk helpen wij dagelijks meerdere klanten met hun online vindbaarheid. Mét succes!

Hét online marketing bureau Ridderkerk

Online succes behalen valt en staat met de inspanningen die je hiervoor levert. Onze professionele marketeers helpen je hier graag bij!
Kom in gesprek!

SEO Ridderkerk

Je hebt vast wel eens gehoord van het begrip SEO (Search Engine Optimization). En dat het iets te maken heeft met online vindbaarheid. In grote lijnen weet je dan wel waar dit onderwerp mee te maken heeft. Echter gaat SEO veel verder dan dat. SEO valt samen met 4 cruciale factoren die uitmaken of jij online succes behaalt of niet. Online gevonden worden is namelijk niet meer vanzelfsprekend in de concurrerende markten van vandaag. Het is een kwestie van continu blijven investeren in je website.

Hoger in Google komen

Als je hoger in Google wilt komen zul je aan de slag moeten met zoekmachine optimalisatie. Met SEO zorg je ervoor dat jouw website vindbaar is voor zoekmachines en dat het volgens de regels van Google is opgebouwd. Helaas is dat niet iets wat je even aan kunt zetten of kunt installeren. Of een kwestie van trucjes om het algoritme te manipuleren.

Vandaag de dag betekent SEO dat je een websitebezoeker de optimale gebruikerservaring biedt en dat de gebruiker de informatie vind waarnaar hij of zij op zoek is. Heb jij een super goede pagina gemaakt over een bepaald onderwerp die voldoet aan alle voorwaarden? Dan zal Google jou belonen met een mooi plekje binnen de zoekresultaten.

De 4 cruciale factoren van SEO

Zoals eerder op deze pagina benoemd bestaat SEO volgens ons uit 4 cruciale factoren. Wij lichten ze hieronder kort voor jou toe:

1. Techniek

Met techniek bedoelen we dat de code en programmatuur van een website op orde moet zijn. Je zult merken dat een ‘gezonde’ website beter presteert in de zoekresultaten dan een website die vol zit met diverse foutmeldingen.

2. Gebruikerservaring (UX)

Of terwijl de User Experience. Hoe wordt een bezoek aan de website ervaren? Blijven ze hangen of klikken ze al snel weg? De gebruiker moet een zo goed mogelijke ervaring krijgen met jouw website en gemakkelijk hetgeen vinden waarnaar hij of zij op zoek is.

3. Linkbuilding

Vanzelfsprekend wil je dat andere mensen over jouw website praten. Dit toont namelijk relevantie aan. En ook dat ziet Google. Met de juiste interne en externe linkjes versterk je de waarde van jouw domein.

4. Content

Misschien wel één van de belangrijkste factoren als we kijken naar de afgelopen tijd. Met het creëren van goede content toon je relevantie aan en ben je actief bezig met het informeren en inspireren van websitebezoekers. De noodzakelijke content zoals Productpagina’s, Categoriepagina’s & Inspiratiepagina’s moeten op orde zijn. Daarnaast kun je enorm scoren door middel van bijvoorbeeld een blog, nieuwsberichten, downloads, video’s etc. Met de juiste en frequente toevoer van nieuwe informatie (met gebruik van de juiste zoekwoorden) zorg je ervoor je online vindbaarheid zal stijgen. Op basis van de afgelopen Google updates kunnen wij concluderen dat dit inmiddels een natuurwet is binnen online marketing.

SEO ridderkerk

Ons laatste nieuws

Waarom SEO onmisbaar is in de digitale wereld van nu

In de steeds competitievere digitale wereld is het belang van SEO (Search Engine Optimization) groter dan ooit tevoren. Het is zelfs een cruciaal onderdeel van digitale marketing en heeft een directe invloed op de zichtbaarheid en het succes van je website in zoekmachines zoals Google. In dit artikel lees je meer over waarom dit begrip…

Herkent Google teksten die door een AI zijn geschreven?

Met de komst van Chat-GPT 3 lijkt de wereld even op zijn kop te staan. Studenten leveren essays in die zij niet zelf hebben geschreven, recruiters laten binnen 5 seconden een vacature schrijven en bloggers posten vrijwel ieder uur een nieuwe artikel. Dit alles zonder enige moeite, want het tekst-gebaseerde AI model schrijft allerlei soorten…

B2B marketing in 2023: Zorg voor een digitaal volwassen marketingfunctie

In de B2B-wereld kunnen we er niet meer aan ontkomen: Voor een toekomstbestendige business heb je een digitaal volwassen marketingfunctie nodig. Aangezien aankoopprocessen en de manier waarop potentiële klanten beslissingen nemen zijn veranderd, zijn er naast een nieuwe mindset ook nieuwe methoden en gewoontes nodig om dit duurzaam te omarmen. In hoeverre ben jij in…