Sales Coaching
De manier waarop bedrijven verbinding maken met klanten staat op z’n kop. Simpelweg omdat de klant in de 21e eeuw zelf bepaalt hoe dit proces verloopt. Als verkoper zal jou dit niet zijn ontgaan. De traditionele manieren waarop jij jouw verkoopresultaten kon verkopen, drogen in een sneltreinvaart op. Online Marketing is zijn meedogenloze opmars begonnen. Je merkt misschien al sluipenderwijs dat jouw verkoopmethoden minder goed werken. Je resultaten blijven achter. Terwijl de druk om te presteren juist oploopt. Wat gaat er mis? Waarom lukt het jou als succesvol verkoper niet meer. Langzaam realiseer jij je dat je meer een ‘tobber’ bent dan een ‘topper’.
Verbeter je verkopen met coaching
Je merkt al langer dat de orders achterblijven. Terwijl jij zelf en je oude vertrouwde methoden niet zijn veranderd. En daar ligt nou net de crux. De wereld van sales is bezig aan een onomkeerbare transitie. Het is belangrijk dat je opnieuw leert verbinden. Je oude verkoopmethoden opnieuw leren uitvinden. Opnieuw leren begrijpen hoe eigentijdse verbindingen werken en hoe klanten zaken doen in de nieuwe economie. Sales coaching is een instrument om je snel en effectief als verkoper weer in de rails te krijgen. Zodat jij weer onderscheidend in je verkoopkracht kan gaan staan.
Verkoopproces 2.0
We zeiden het al: je kunt in je verkoopproces niet meer wegkijken van het om zich heen grijpende fenomeen online marketing. In het verleden was de grootte verdiensten van een succesvolle verkoper en zijn salesteam dat zij hun klanten wisten te vinden. In het verkoopproces 2.0 gaat het er juist om dat klanten jou weten te vinden!
Je rol als verkoper en/of salesmanager is daardoor fundamenteel aan het veranderen. Data gedreven verkoop is een wezenlijk onderdeel van het nieuwe verkoopproces. Maar ook zien we dat producten en diensten steeds meer op elkaar gaan lijken. Daarom zal de succesvolle verkoper meer als een adviseur zijn rol gaan pakken. Het zwaartepunt van onderscheidend vermogen zal meer en meer bij de verkoper zelf komen te liggen. Bij jou en je team dus. Échte persoonlijke betrokkenheid en écht aandacht voor je klant is het nieuwe verkopen.