Klantgericht communiceren en telefoneren

‘Medewerkers zonder visitekaartje zijn vaak het belangrijkste visitekaartje. Hierbij is klantgericht communiceren en telefoneren van groot belang!’

Tijdsduur: 2 dagdelen
Prijs training: 1250,-

Incompany volgen?
Meer informatie

Training Klantgericht Communiceren

Klantgerichte communicatie is bij uitstek hét middel om het verschil te maken ten opzichte van de concurrentie. Maar wat is klantgerichtheid eigenlijk? Welke indruk laten je medewerkers achter? Hoe reageren ze op een vraag van een klant? Hoe treden ze op in lastige situaties? De manier waarop het telefonisch contact verloopt, bepaalt voor een groot deel het beeld dat iemand heeft van je organisatie. Het doel van deze training is om telefoongesprekken professioneel en klantgericht af te handelen.

Doelgroep
Telefonistes, receptionisten, office managers, customer service medewerkers. Kortom, iedereen die met klanten te maken heeft en zijn of haar klantgerichtheid wil verbeteren.

Programma Klantgericht communiceren en telefoneren

De volgende onderwerpen worden behandeld in deze training:

  • Wat is klantgericht zijn?
  • Verbale en non verbale communicatie
  • Hoe kom ik over..?
  • Etiquette en structuur van een telefoongesprek
  • Luisteren, samenvatten, doorvragen (LSD techniek)
  • Klanttypen herkennen
  • Spiegelgedrag
  • Omgaan met emoties en klachten
  • Gesprekstechnieken
  • SMART afspraken maken

Resultaat
Deelnemers zijn in staat elk telefoongesprek professionele en klantgericht af te handelen waarbij de waarden en normen van zowel de organisatie als die van de klant gerespecteerd worden.

Werkwijze

Duur
De training klantgericht communiceren en telefoneren wordt gegeven in 2 dagdelen of 1 dag.

Certificaat
Na afronding van deze training ontvang je een deelnemerscertificaat.

Vorm
Deze praktijkgerichte training wordt op 3 manieren aangeboden:
 Incompany
 Online
 1 op 1

Kosten

  • 1 op 1 training: 2 dagdelen | 1.250,- (all-in) | Ridderkerk
  • Incompany | offerte op maat

Inbegrepen:
Locatie, faciliteiten, trainingsmaterialen, digitale trainingsinformatie en certificaat. Er zijn geen bijkomende kosten.

Genoemde prijzen zijn excl. BTW. 

Ervaringen

Vragen?

Voor meer informatie over deze training kun je ook contact met ons opnemen door te bellen of te e-mailen.

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en blijf op de hoogte!