Communicatietraining

Functionerings- en beoordelingsgesprekken kunnen lastig zijn. Maar hoe pak je dit zo aan, dat het niet zo is? Hoe creëer je een effectief, maar ook open gesprek? En hoe ga je om met weerstand en boze werknemers? Allemaal belangrijke vragen waar je mee te maken kunt krijgen als je manager bent. In deze communicatietraining krijg je daarom praktische tools aangereikt die ervoor zorgen dat je deze personeelsgesprekken effectief en met zelfvertrouwen in kunt gaan.

Onderwerpen in deze communicatie training

De volgende onderwerpen worden onder andere behandeld:

  • Verschil tussen functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek
  • Voorbereiding
  • Feedback geven
  • Structuur van deze gesprekken
  • Effectief communiceren
  • Slechtnieuwsgesprek
  • Do’s & don’ts
  • Praktijksituaties

HR-instrumenten infographic

Wij hebben een overzicht gemaakt van de belangrijkste punten waar je als HR aan moet denken bij de instroom, doorstroom of uitstroom van personeel.
Download gratis onze infographic

Incompanytraining op maat

Wens je een communicatietraining functionerings- en beoordelingsgesprekken op maat? Neem dan contact met ons op via 088 505 6000 of stuur een mail naar marketing@zakenwijzer.nl.

Werkwijze van de incompanytrainingen zijn onder andere:

  • Intakegesprek met opdrachtgever
  • Interviews met enkele deelnemers
  • Trainingsprogramma op maat maken
  • Uitvoering van de communicatietraining op locatie van de klant
  • Evaluatiegesprek

Certificaat

Deelnemers die deze training gevolgd hebben, krijgen het certificaat: ‘Communicatietraining Functionerings- en beoordelingsgesprekken’.

De training vindt plaats in Ridderkerk: Omgeving Dordrecht, Drechtsteden & Rotterdam.

Leiderschapsvaardigheden voor teamleiders en managers

In dit blog duik je diep in de cruciale leiderschapsvaardigheden die iemand transformeren van louter titelhouder tot een effectieve teamleider. Met 31 essentiële vaardigheden begeleiden we je bij het combineren van de organisatie, houding en gedrag, bedrijfsvoering en psychologie om teamexcellentie te bereiken. Leerpunten voor managers Leiderschap is meer dan alleen een titel; het vraagt…

4 managementstijlen om je team te leiden; welke past bij jou?

Duik met dit blog in de wereld van managementstijlen. Je ontdekt vier primaire managementmethoden en krijgt een dieper inzicht in hun effecten op het teammoreel, de productiviteit en de algehele betrokkenheid. Belangrijkste leerpunten: Democratisch management waardeert feedback, terwijl autocratische stijl beslissingen centraliseert. Transformationele managers streven naar groei, terwijl coaching managers prioriteit geven aan teamontwikkeling. Visionair…

Zelfontwikkeling: zo pak je dat het beste aan

Dat de wereld niet stil staat is een feit. We bevinden ons in een sneltrein van veranderingen. Politieke, technologische en educatieve ontwikkelingen zijn slechts een paar voorbeelden van de veranderingen die we elke dag weer zien. Hoewel mensen hoger opgeleid zijn dan ooit, bereid ons huidige onderwijssysteem mensen bij lange na niet voor op de…

Relevante trainingen

Groei in Management en Leidinggeven

Leiderschap van een andere soort

Veelgestelde vragen

Hoe vaak moet een beoordelingsgesprek plaatsvinden?

Er bestaan geen wettelijke regels voor het aantal beoordelingsgesprekken dat gevoerd moet worden. Echter is het wel aangeraden om 1 tot 2 keer per jaar in gesprek te gaan met de werknemer over zijn of haar functioneren. 

Vragen?

Voor meer informatie over training of coaching kun je ook contact met ons opnemen door te bellen of te e-mailen.

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en blijf op de hoogte!