SEO

Wellicht heb je ooit wel eens iets gehoord of gelezen over SEO. SEO staat voor Search Engine Optimization, of terwijl zoekmachineoptimalisatie. Dit houdt in dat je een website op een bepaalde manier inricht wat ervoor zorgt dat de zoekmachine hem beter kan lezen en op waarde kan schatten. Kortom: Een begrip waar je hedendaags als bedrijf niet meer omheen kan. Maar waar moet je nu precies beginnen om dit op een juiste manier in te zetten?

Gratis SEO scan

Wil je weten hoe jouw bedrijf er online voor staat als het gaat om de vindbaarheid? Vraag onze gratis SEO scan aan!
Vraag gratis een SEO scan aan

SEO optimalisatie, waarom?

Over het algemeen leidt het verkeer vanuit organische resultaten tot meer conversie dan via bijvoorbeeld advertenties of social media. Dit komt doordat mensen bewust op zoek zijn naar een bepaalde dienst of product. Vanuit ervaring kunnen wij spreken dat hogere posities binnen bijvoorbeeld de zoekmachine Google daadwerkelijk resultaat opleveren.

Door de toenemende vereisten voor een goede website/webpagina word je als bedrijf als het ware gedwongen om serieus werk te maken van SEO. Doe je dit niet, dan zal je achter blijven met de posities van de zoekwoorden waarop jij juist gevonden wilt worden. Dit kan jouw bedrijf omzet kosten.

SEO stappenplan

Voordat je begint is het van belang om te weten waar je op dit moment als bedrijf staat. Een nulmeting. Op die manier kun je altijd de voortgang van jouw online inspanningen monitoren. Hulp nodig met het maken van een nulmeting? Vraag een gratis SEO scan aan via de knop hierboven!

Daarnaast is het belangrijk dat je de focus zoekwoorden van jouw bedrijf gaat bepalen. Op welke zoekwoorden wil je nu daadwerkelijk gevonden worden? En wordt er door jouw potentiële klant gezocht naar deze woorden? De uiteindelijke keuze van jouw zoekwoorden zal als basis fungeren van een toekomstige content strategie.

Weten welke stappen hierna volgen? Neem contact met ons op!

SEO optimaliseren

SEO specialisten

Onze specialisten zijn dagelijks bezig met alle ontwikkelingen die de online wereld doormaakt. Daarbij proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste verwachtingen die zoekmachines zoals Google stellen. Zoekmachine optimalisatie is en blijft een lopend proces dat je niet van de een op de andere dag onder controle hebt. Daarom is het van belang om hier voldoende aandacht aan te blijven geven.

6 principes van elke verkoper 2.0

Verkoopvaardigheden zijn al lang niet meer voorbehouden aan klassieke ‘snelle’ salesmensen. Integendeel. Niemand zit meer te wachten op een vlotte babbel, gladde praatjes, onwaarschijnlijke beloften en manipulerende gesprekstechnieken. Terecht of niet, maar de praktijk leert dat de beeldvorming van verkopers die is ontstaan, hardnekkig en zeker niet altijd positief is. Nieuwe vorm van verkoop Overigens…

Waarom content marketing zo belangrijk is om relevant te blijven

Je hebt waarschijnlijk wel eens gehoord van de uitdrukking “content is king” en dat is niet zomaar een gezegde. Content marketing is de laatste jaren sterk in populariteit gegroeid, en de vraag ernaar blijft groeien. Het maken van goede content is dan ook een van de leidende marketingstrategieën in de hedendaagse markt. Dit is te…

De 20 belangrijkste SEO termen

Ben je net begonnen met SEO (Search Engine Optimization) dan moet je onderstaande termen niet vergeten. Met enige regelmaat komt Google met nieuwe updates van hun algoritme en wordt het ieder jaar steeds ingewikkelder om in de organische resultaten als eerste naar boven te komen. Waar je vroeger nog met een aantal ’trucjes’ goed kon scoren,…

Relevante trainingen:

Commerciële Binnendienst in Topvorm

Het nieuwe sales

Veelgestelde vragen:

Wat betekent SEO?

SEO (Search Engine Optimization) is in feite alles wat je doet om ervoor te zorgen dat je website zo hoog mogelijk getoond wordt in de organische zoekresultaten (niet-betaalde) van zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google en Bing.

Wat zijn de belangrijkste aspecten van SEO?

Het SEO principe draait om 4 belangrijke aspecten:

  • Techniek (code en programmatuur van de website)
  • UX (User Experience; hoe ervaart de klant zijn bezoek)
  • Linkbuilding (Als de buitenwereld over jou spreekt, beschouwt Google je als relevant)
  • Content (Dagelijks/wekelijks nieuwe aanvoer van content met de juiste zoekwoorden zorgt voor een stijging van de online vindbaarheid)

Waarom is content belangrijk?

Hoe meer informatie (content) je deelt, hoe meer ‘voer’ er voor zoekmachines is om mee te werken. Als deze content goed aansluit bij de wensen en vragen van jouw klanten, dan zal je sneller hogere posities bij zoekresultaten behalen en dus sneller gevonden worden. 

Vragen?

Voor meer informatie kun je ook contact met ons opnemen door te bellen of te e-mailen.

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en blijf op de hoogte!