SEO
Wellicht heb je ooit wel eens iets gehoord of gelezen over SEO. Dit begrip staat voor Search Engine Optimization, of terwijl zoekmachineoptimalisatie. Het houdt in dat je een website op een bepaalde manier inricht wat ervoor zorgt dat de zoekmachine hem beter kan lezen en op waarde kan schatten. Kortom: Een begrip waar je hedendaags als bedrijf niet meer omheen kan. Maar waar moet je nu precies beginnen om dit op een juiste manier in te zetten?
SEO optimalisatie toepassen op jouw website, waarom?
Over het algemeen leidt het verkeer vanuit organische resultaten tot meer conversie dan via bijvoorbeeld advertenties of social media. Dit komt doordat mensen bewust op zoek zijn naar een bepaalde dienst of product. Vanuit ervaring kunnen wij spreken dat hogere posities binnen bijvoorbeeld de zoekmachine Google daadwerkelijk resultaat opleveren.
Door de toenemende vereisten voor een goede website/webpagina word je als bedrijf als het ware gedwongen om serieus werk te maken van SEO. Doe je dit niet, dan zal je achter blijven met de posities van de zoekwoorden waarop jij juist gevonden wilt worden. Dit kan jouw bedrijf omzet kosten.