Digitaal toegang tot jouw eigen dossier

Als arbodienst van jouw werkgever worden er regelmatig documenten en verslagen opgesteld, bijvoorbeeld door de bedrijfsarts. Deze documenten worden in een persoonlijke dossier opgeslagen. Vanaf heden heb je ook toegang tot deze documenten.

Hieronder geven wij een instructie hoe jij kunt inloggen in jouw persoonlijke omgeving:

  • Klik op deze link, je wordt doorverwezen naar het inlogscherm.

LET OP: Als je werkgever bent log je in via ‘Het portaal’ en als je medewerker bent via ‘Mijn dossier’.

 

Inloggen portaal werkgever  Inloggen medewerkers

Figuur 1                                                                      Figuur 2

  • Dit is de eerste keer dat je gaat inloggen, dus je hebt nog geen wachtwoord. Je kan een wachtwoord instellen door onder aan het scherm op ‘wachtwoord vergeten’ te klikken.

Figuur 3

  • Je ontvangt vervolgens een mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Volg de instructies op om het wachtwoord in te stellen.
  • Log vervolgens in met jouw e-mailadres en het zojuist aangemaakte wachtwoord, zie figuur 2.
  • Het is wettelijk verplicht om met tweefactor authenticatie (2FA) in te loggen. Dit is een veilige manier van inloggen. De identiteit van jou als gebruiker wordt hierbij vastgesteld door middel van twee factoren. Je opent het digitale slot als het ware niet met één sleutel, maar met twee sleutels. Dit betekent dat je naast het invoeren van een gebruikersnaam en wachtwoord, nog een tweede factor nodig hebt. Bij de eerste keer inloggen moet er een keuze worden gemaakt tussen een sms of Google Authenticator token. We verzoeken je te kiezen voor Google Authenticator, zie figuur 4.
    Hiervoor moet eerst een Google authenticator app geïnstalleerd worden. In verband met de veiligheid raden wij hierbij aan om gebruik te maken van een app op een mobiele telefoon en niet op de laptop of computer zelf.

Figuur 4

Als het voor jou niet mogelijk is de app te downloaden, kan je ook kiezen voor de optie SMS.
Hiervoor moet jouw telefoonnummer worden gevalideerd. Als er al een nummer aanwezig is in jouw dossier, zal deze automatisch worden ingevuld, zie figuur 5.

Figuur 5

  • Klik vervolgens op ‘Stuur SMS’ om een verificatiecode te versturen. Je ontvangt de code en voert deze in bij ‘Voer het token in om te valideren’. Klik vervolgens op ‘Valideer’.
  • Als het nummer succesvol is gevalideerd, kun je jouw eigen dossier inzien door op het MediSoft logo in rechterbovenhoek te klikken.
  • Je hebt nu toegang tot je eigen dossier. Hier zie je de algemene NAW gegevens. Links in het scherm kan je ook klikken op ‘documenten’. Hier vind je de rapportages. Middels de knop ‘openen’ rechts in het scherm kan je de documenten inkijken. Het is niet mogelijk om gegevens te wijzigen. Deze inlog dient alleen om gegevens in te zien.

Signaal als er een nieuw document in staat
In het vervolg ontvang je van ons een mailtje als er een nieuw document voor jou klaar staat. In dit mailtje wordt altijd een link gegeven naar de inlogpagina waar je kunt inloggen met jouw mailadres en wachtwoord (en vervolgens middels de 2 factor authenticatie daadwerkelijk toegang krijgt tot je dossier).

Als je vragen hebt, kun je uiteraard altijd even contact met ons opnemen via de mail arbo@zakenwijzer.nl of telefonisch op het telefoonnummer 088-5056020.