Organisatieadvies

Wij zullen nooit vergeten dat we zelf ondernemer zijn. En in welke fases onze organisatie heeft gezeten en hoe we die hebben overwonnen. Wij hebben met onze, meer dan 25-jarige praktijkervaring, van elke dag geleerd. Al onze ervaring en kennis maken we beschikbaar om mensen en organisaties op hun bestemming te brengen. Adviseren is vooral luisteren en begrijpen in 3 opeenvolgende fases.

Fase 1: Vragen stellen & luisteren

Ooit zei iemand: ‘Hij die spreekt zonder te begrijpen is een dwaas’. Om jou en je organisatie echt te begrijpen gaan we vragen stellen én vooral luisteren. Dat is meer dan kennis maken alleen. Het is vragen stellen en luisteren om echt te begrijpen.

Wie ben jij als ondernemer en/of zijn jullie als managementteam? Wat is jullie droom en waar ben je naar onderweg. Wie zijn je werknemers en hoe ziet jouw markt en branche eruit? Wat gaat er goed en wat gaat minder? Waar maak jij je zorgen over of ben je juist heel enthousiast over? Hoe ziet de toekomst er volgens jou uit en hoe zie jij je eigen toekomst? Vragen stellen en luisteren.

Fase 2: Begrijpen & adviseren

Als wij jou en je organisatie hebben leren kennen én begrijpen, is het tijd voor advies. Je hebt er recht op te weten wat wij denken en onze conclusies zijn. De uitkomst van ons luisteren en begrijpen. Als wij jou als ondernemer en je organisatie begrijpen, dagen wij je uit ons te begrijpen. Hoe wij met onze organisatieadvies- bril kijken naar jou en je organisatie. We zijn zelf ondernemer. Wij begrijpen je. Daarom adviseren wij zorgvuldig, integer en met groot respect voor jou, je werknemers en je organisatie.

Fase 3: Afspraken maken & samen doen

Als we elkaar samen begrijpen, maken we ook samen afspraken en een plan. Wat wil je bijvoorbeeld beter en anders? Of wat wil je vooral niet meer zelf doen? Welke processen, doelen en prestaties zijn belangrijk? Maar elk zorgvuldig en realistisch gemaakt plan, is en blijft alleen maar een plan. Daarom willen we graag afspraken maken hoe we samen winstgevende plannen daadwerkelijk uitvoeren. Hoe we samen echt gaan doen. Samen gaan voor het beste.

Wat denk je ervan?
Zullen we gewoon eens beginnen met de eerste stap? Kennis maken door vooral eerst naar jou te luisteren om te begrijpen. Zo’n gesprek van ondernemer tot ondernemer kan nooit kwaad. We kunnen veel van elkaar leren. In het gesprek zelf zien we dan wel waar jij verder voor in bent. Lets talk about it!

Het opschalen van je bedrijf: Hoe doe je dat?

Dat is waar elke ondernemer op hoopt: je bedrijf bloeit. Jouw klanten zijn tevreden en je omzetprognose nog beter. Je ziet meer potentiële leads aan de horizon, en iedereen vertelt je dat het tijd is om ‘op te schalen’. Maar wat is de volgende stap? Voor kleine bedrijven ziet groter er misschien beter uit, maar…

Kunnen goede bedrijven geweldige bedrijven worden? En zo ja, hoe?

Met tot nu toe meer dan vier miljoen verkochte exemplaren, is Good to Great van Jim C. Collins een van de best verkochte managementboeken aller tijden. De internationale bestseller richt zich op hoe zowel middelmatige als goede bedrijven hun stagnerende status-quo kunnen overstijgen om geweldige organisaties te worden. Na een MBA-studie aan Stanford, zag Collins…

Vastzitten in je hoofd: Wat kun je er tegen doen?

Soms laat iets je helemaal vastzitten. Je staat voor een doel of project dat je moet of wilt afmaken, maar loopt met je hoofd tegen een muur. Je weet het gewoon niet meer. Op dit punt heb je twee keuzes om uit te kiezen. Je eerste keuze Je besluit om maar door te ploeteren. Het…

Vragen?

Voor meer informatie kun je ook contact met ons opnemen door te bellen of te e-mailen.

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en blijf op de hoogte!