SEO teksten schrijven

Storytelling, copywriting en zoekmachine optimalisatie als ultieme combinatie terug laten komen op je website? Zakenwijzer maakt het mogelijk!
Het schrijven van webteksten is een vak apart en daarom helpen wij jou hier graag bij. Los van het zoekmachine optimalisatie verhaal zijn hedendaagse teksten totaal niet meer te vergelijken met de teksten van vroeger. Mensen scannen teksten op basis van visuals (bijvoorbeeld afbeeldingen of infographics) en lezen vele malen minder nauwkeurig dan voorheen.

Zowel jouw klanten als Google blij maken?

Kom direct te weten wat Zakenwijzer voor jouw bedrijf kan betekenen! Vraag hier meer informatie aan.

Content: de cruciale factor

‘Content is King’: Een veelvoorkomende zin binnen onze marketingafdeling. Maar waarom? Het inzetten van content marketing heeft een positieve invloed op je SEO en zichtbaarheid binnen de zoekmachine Google. Content is een middel om je SEO te optimaliseren en vergroot de kans dat je gevonden wordt op bepaalde zoekwoorden. Het kan gezien worden als ‘voer’ voor de zoekmachine. Bovendien zorgt content ervoor dat een bezoeker door kan klikken op je website, waardoor die langer op je website blijft. Als een bezoeker lang op een pagina blijft, heeft dit ook weer positieve invloed op je SEO.

Data vanuit schrijven SEO teksten

Content vindbaar maken

Het is vanzelfsprekend van belang dat hetgeen dat wordt gepubliceerd daadwerkelijk ook gevonden wordt door jouw potentiële klant. Dit gaat echter niet vanzelf: Je krijgt te maken met een hoop aspecten (waaronder techniek) die dit uiteindelijk gezamenlijk voor jouw content moeten realiseren. Wij weten hier alles van en voeren dit vandaag de dag voor veel van onze klanten uit.

Zakenwijzer zorgt hierbij o.a. voor uitstekende resultaten op de SEO analyse door:

  • Een goede (uniforme) SEO titel:
  • Een activerende meta beschrijving (waardoor mensen gaan klikken)
  • Intern linking
  • Mogelijk extern linking

De SEO trends van 2021

Hoger scoren in Google is tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend. Google voert voortdurend updates uit die gevolgen kunnen hebben op je positie. Benieuwd naar wat de online marketing trends zijn in 2021?
Download gratis ons whitepaper

Online marketing uitbesteden

Laat vooraf een gratis SEO scan uitvoeren om te bekijken waar voor jouw bedrijf winst te behalen valt. Tijdens het drinken van een kop koffie bekijken we gezamenlijk welke mogelijkheden het beste passen bij jouw organisatie. Dit zetten we vervolgens om in een concrete plan van aanpak. Op die manier werken we zo effectief mogelijk toe naar de gestelde doelen. Neem contact met ons op!

6 principes van elke verkoper 2.0

Verkoopvaardigheden zijn al lang niet meer voorbehouden aan klassieke ‘snelle’ salesmensen. Integendeel. Niemand zit meer te wachten op een vlotte babbel, gladde praatjes, onwaarschijnlijke beloften en manipulerende gesprekstechnieken. Terecht of niet, maar de praktijk leert dat de beeldvorming van verkopers die is ontstaan, hardnekkig en zeker niet altijd positief is. Nieuwe vorm van verkoop Overigens…

Waarom content marketing zo belangrijk is om relevant te blijven

Je hebt waarschijnlijk wel eens gehoord van de uitdrukking “content is king” en dat is niet zomaar een gezegde. Content marketing is de laatste jaren sterk in populariteit gegroeid, en de vraag ernaar blijft groeien. Het maken van goede content is dan ook een van de leidende marketingstrategieën in de hedendaagse markt. Dit is te…

De 20 belangrijkste SEO termen

Ben je net begonnen met SEO (Search Engine Optimization) dan moet je onderstaande termen niet vergeten. Met enige regelmaat komt Google met nieuwe updates van hun algoritme en wordt het ieder jaar steeds ingewikkelder om in de organische resultaten als eerste naar boven te komen. Waar je vroeger nog met een aantal ’trucjes’ goed kon scoren,…

Veelgestelde vragen:

Wat betekent SEO?

SEO (Search Engine Optimization) is in feite alles wat je doet om ervoor te zorgen dat je website zo hoog mogelijk getoond wordt in de organische zoekresultaten (niet-betaalde) van zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google en Bing.

Wat zijn de belangrijkste aspecten van SEO?

Het SEO principe draait om 4 belangrijke aspecten:

  • Techniek (code en programmatuur van de website)
  • UX (User Experience; hoe ervaart de klant zijn bezoek)
  • Linkbuilding (Als de buitenwereld over jou spreekt, beschouwt Google je als relevant)
  • Content (Dagelijks/wekelijks nieuwe aanvoer van content met de juiste zoekwoorden zorgt voor een stijging van de online vindbaarheid)

Waarom is content belangrijk?

Hoe meer informatie (content) je deelt, hoe meer ‘voer’ er voor zoekmachines is om mee te werken. Als deze content goed aansluit bij de wensen en vragen van jouw klanten, dan zal je sneller hogere posities bij zoekresultaten behalen en dus sneller gevonden worden. 

Vragen?

Voor meer informatie kun je ook contact met ons opnemen door te bellen of te e-mailen.

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en blijf op de hoogte!