SEO teksten schrijven

Storytelling, copywriting en zoekmachine optimalisatie als ultieme combinatie terug laten komen op je website? Zakenwijzer maakt het mogelijk!
Het schrijven van webteksten (content schrijven) is een vak apart en daarom helpen wij jou hier graag bij. Los van het zoekmachine optimalisatie verhaal zijn hedendaagse teksten totaal niet meer te vergelijken met de teksten van vroeger. Mensen scannen teksten op basis van visuals (bijvoorbeeld afbeeldingen of infographics) en lezen vele malen minder nauwkeurig dan voorheen.

Zowel jouw klanten als Google blij maken?

Kom direct te weten wat Zakenwijzer voor jouw bedrijf kan betekenen! Vraag hier meer informatie aan.

Content: de cruciale factor

‘Content is King’: Een veelvoorkomende zin binnen onze marketingafdeling. Maar waarom? Het inzetten van content marketing heeft een positieve invloed op je SEO en zichtbaarheid binnen de zoekmachine Google. Content is een middel om je SEO te optimaliseren en vergroot de kans dat je gevonden wordt op bepaalde zoekwoorden. Het kan gezien worden als ‘voer’ voor de zoekmachine. Bovendien zorgt content ervoor dat een bezoeker door kan klikken op je website, waardoor die langer op je website blijft. Als een bezoeker lang op een pagina blijft, heeft dit ook weer positieve invloed op je SEO.

Data vanuit schrijven SEO teksten

Content schrijven uitbesteden

Hoe en waar begin je? En wat ga je precies schrijven? Wij helpen je op weg!

Onze online marketeers schrijven de beste blogs voor je. Des te kwalitatiever de content, des te groter de relevantie. Aan de hand van de beste blogs en/of artikelen zorgen we ervoor dat klanten je gaan vinden in Google. Het resultaat van dit werk? Topposities in Google! Hierdoor behaal je meer websitebezoekers en potentieel dus meer klanten en omzet.

Je kunt bij ons blogs inkopen van zowel 500, 1000 als 1500 woorden.

Content vindbaar maken

Het is vanzelfsprekend van belang dat hetgeen dat wordt gepubliceerd daadwerkelijk ook gevonden wordt door jouw potentiële klant. Dit gaat echter niet vanzelf: Je krijgt te maken met een hoop aspecten (waaronder techniek) die dit uiteindelijk gezamenlijk voor jouw content moeten realiseren. Wij weten hier alles van en voeren dit vandaag de dag voor veel van onze klanten uit.

Zakenwijzer zorgt hierbij o.a. voor uitstekende resultaten op de SEO analyse door:

  • Content die aansluit bij de vragen van bezoekers;
  • Een goede (uniforme) SEO titel;
  • Een activerende meta beschrijving (waardoor mensen gaan klikken);
  • Intern linking;
  • Mogelijk extern linking.

De SEO trends van 2021

Hoger scoren in Google is tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend. Google voert voortdurend updates uit die gevolgen kunnen hebben op je positie. Benieuwd naar wat de online marketing trends zijn in 2021?
Download gratis ons whitepaper

Online marketing uitbesteden

Laat vooraf een gratis SEO scan uitvoeren om te bekijken waar voor jouw bedrijf winst te behalen valt. Tijdens het drinken van een kop koffie bekijken we gezamenlijk welke mogelijkheden het beste passen bij jouw organisatie. Dit zetten we vervolgens om in een concrete plan van aanpak. Op die manier werken we zo effectief mogelijk toe naar de gestelde doelen. Neem contact met ons op!

Zoekwoordenanalyse – zo kies je in 2023 de beste zoekwoorden!

Een zoekwoordenanalyse is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie (SEO) en helpt je bij het kiezen van de juiste zoekwoorden voor je website. In 2023 zijn er een aantal dingen waar je op moet letten bij het uitvoeren van een zoekwoordenanalyse. Lees mee! Wat zijn zoekwoorden precies? Zoekwoorden zijn de magische woorden die je website “vindbaar”…

SEO in 2023

Dat online vindbaar worden en vooral blijven niet meer iets is dat je ‘er even bij doet’ is in het afgelopen jaar opnieuw duidelijk geworden. Bedrijven zijn, als gevolg van meerdere Google updates, hun goede posities verloren en weten zich online niet meer te onderscheiden. Dit vraagt om verandering en begint bij een goede voorbereiding…

Hoe zit het met de online zichtbaarheid van jouw site?

Het is geen geheim dat het steeds belangrijker wordt voor bedrijven om een effectieve online zichtbaarheid te hebben. Je website is meer dan alleen een digitaal visitekaartje – het is een kans om potentiële klanten te bereiken en je product of dienst te verkopen. Dus, hoe zit het met de online zichtbaarheid van jouw site?…

Veelgestelde vragen:

Wat betekent SEO?

SEO (Search Engine Optimization) is in feite alles wat je doet om ervoor te zorgen dat je website zo hoog mogelijk getoond wordt in de organische zoekresultaten (niet-betaalde) van zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google en Bing.

Wat zijn de belangrijkste aspecten van SEO?

Het SEO principe draait om 4 belangrijke aspecten:

  • Techniek (code en programmatuur van de website)
  • UX (User Experience; hoe ervaart de klant zijn bezoek)
  • Linkbuilding (Als de buitenwereld over jou spreekt, beschouwt Google je als relevant)
  • Content (Dagelijks/wekelijks nieuwe aanvoer van content met de juiste zoekwoorden zorgt voor een stijging van de online vindbaarheid)

Waarom is content belangrijk?

Hoe meer informatie (content) je deelt, hoe meer ‘voer’ er voor zoekmachines is om mee te werken. Als deze content goed aansluit bij de wensen en vragen van jouw klanten, dan zal je sneller hogere posities bij zoekresultaten behalen en dus sneller gevonden worden. 

Vragen?

Voor meer informatie kun je ook contact met ons opnemen door te bellen of te e-mailen.

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en blijf op de hoogte!