Commercieel

Elke onderneming heeft nieuwe opdrachten nodig. Van bestaande en van nieuwe opdrachtgevers. Structureel werk en nieuwe opdrachten zijn de slagaders van elke onderneming en vooral als je commercieel bent. Zonder nieuwe opdrachten komt alles tot stilstand. Traditionele verkoopprocessen verlopen volgens het oude principe via (koude) acquisitie en het maken van een persoonlijke afspraak. Daarnaast proberen we onze netwerken uit te nutten om op die manier nieuw business te creëren.

Kortom: het realiseren van nieuwe orders en het vinden van nieuwe klanten en duurzame, winstgevende opdrachtgevers.

Voor wie goed oplet zal het niet ontgaan zijn dat de wereld in ongekende snelheid aan het veranderen is. En dat raakt ook de oude vertrouwde verkoop traditie recht in het hart. Het gaat er al lang niet meer om hoe en op welke manier wij klanten vinden. Maar hoe klanten ons vinden!

Vraag nu je Gratis Online Marketing Scan aan!

commercieel

Online Marketing

Online marketing is anno 2021 het nieuwe verkopen! De huidige traditionele verkooproutes verdwijnen. En sneller dan wij ons realiseren. Online Marketing, ook wel Digital Marketing genoemd is verkopen van een andere soort. Het nieuwe verkopen zal zich voor 80% voltrekken via online marketing, zo is de verwachting. Afhankelijk van business en branche, zal via directe orders en/of door het creëren van hot leads nieuwe klanten en opdrachten worden verkregen. Deze aardverschuiving in marketing en sales is onafwendbaar en komt in sneltreinvaart op ons af.

Maar weten je huidige en potentieel nieuwe klanten jouw al te vinden? Denk niet dat een gelikte website hier het antwoord op is. In tegendeel. Het gaat erom wat er onder de ‘motorkap’ van de website is geregeld. Via een analyses, een online marketing scan en gericht onderzoek, zal snel duidelijk worden waar de schoen wringt, zodat gewerkt kan worden aan het optimaliseren en SEO- bedrijfsklaar maken van de online-motor. Het zal je verbazen hoe snel je resultaten gaat boeken met structurele professionele aandacht in vindbaarheid.

Webdesign

Een goede website of webshop is meer dan alleen een mooi plaatje. Bij online marketing is de interactieve website het digitale platform waar vraag en aanbod samenkomt. Alleen een fraaie digitale folder is dan niet genoeg. Natuurlijk is het belangrijk dat de identiteit van jouw organisatie is terug te lezen op je site. De hele uitstraling mag en moet een overtuigend visite kaartje zijn. Alle aanwezige content vertelt dan waar jouw organisatie voor staat. Maar vergeet ook de harde onvoorwaardelijke webdesign wetten niet. Websites waar je in verdrinkt en al snel de weg kwijt bent helpen niet om jouw bezoekers te binden en te boeien. Als men na een paar klikken niet kan vinden wat men zoekt, ben jij je bezoeker al kwijt voor je het weet. Een first impression kun je niet over doen. Goede zoekstructuur, actuele content, zoals blogs en teksten, beelden, filmmateriaal en goed werkende interactieve onderdelen zijn een voorwaarde om relevant te zijn. Niet alleen voor je bezoeker als potentiële nieuwe klant, maar ook voor Google als dominante zoekmachine.

 

“Content is the reason search began in the first place.” Lee Odden

Communicatie: als je A zegt… moet je ook B zeggen

Nu het verkoopproces meer en meer digitaal zal plaatsvinden, is communicatie ongelofelijk belangrijk. Met een gepubliceerde nieuwsbrief van maanden geleden kom je niet meer weg. Actuele en relevante content, daar draait alles om. Voor iedereen die al eens is begonnen wat nieuwe webteksten te schrijven, misschien al wel eens aan een blog begonnen, weet dat dit niet makkelijk is. En al helemaal niet als de meerwaarde nu juist is dit structureel te herhalen en vol te houden. Schrijven is een vak. Zomaar tekst publiceren is niet genoeg. Actuele, relevante, interessante nieuwsitems, voorzien van de juiste structuur en zoekwoorden, is een vak apart. Als jouw website het nieuwe verkoopinstrument is voor je organisatie, kies dan voor het beste. Goede content is goud en een voorwaarde om online marketing tot een succesvol verkoopinstrument te ontwikkelen.

Sales.. maar dan anders

We kunnen er niet meer omheen. Online Marketing is dé dominante factor aan het worden in het hele salesproces. Maar lang niet altijd zal een verkooptransactie met één druk op de knop geregeld zijn. De hot leads die online marketing voor jou zal genereren, moeten worden opgevolgd. Gespreksvaardigheden, beïnvloeden en overtuigen zijn nog steeds belangrijke vaardigheden voor elke verkoper en adviseur. Jouw nieuwe klant en opdrachtgever helpen om de juiste beslissing te nemen is tijdloos. Een hot lead verdient een professionele sales adviseur. Een gespreksregisseur die in staat is om door de juiste vragen te stellen, te luisteren om te begrijpen, uiteindelijk weet te verbinden. Daar gaat sales 2.0 over.

Commerciele kanalen

Meer informatie?
Wil je graag meer weten over dit onderwerp of vrijblijvend advies? Neem contact met ons op!

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en Twitter en blijf op de hoogte!