Communicatie

Ga er maar aanstaan. Teksten schrijven voor je website en je online marketing strategie. Voor wie het ooit gedaan heeft en/of nog doet, weet dat dit best lastig is. En laat nou juist goede content van cruciaal belang zijn om relevant te zijn op internet. Goed nieuws! Wij kunnen je helpen in je communicatie.

We willen jou en je onderneming eerst begrijpen

Als we gaan schrijven voor onze opdrachtgevers willen we eerst begrijpen. Begrijpen en luisteren. Dat doen we door in gesprek te gaan en vooral vragen te stellen. Veel vragen. En dat is nou precies wat onze opdrachtgevers zelf het makkelijkste onderdeel vinden. Want zij hebben de antwoorden. Ze kunnen eindeloos vertellen waarom ze de onderneming gestart zijn. Wat hun missie en passie is. Waarom ze de dingen doen die ze doen. Want het ‘waarom’ lijkt steeds belangrijker te worden.

Klanten willen weten wat de drijfveren zijn van hun leveranciers. Want zo begrijpen ze met wie ze te maken krijgen. Met wie ze zaken doen. Jouw identiteit en waar je voor staat maakt het verschil in de zakenwereld. Zaken doen met elkaar zal van transactie, steeds meer transformeren naar relatie.

Website teksten

Nu online marketing het verschil maakt, betekent dit tegelijk dat je huidige teksten op de website waarschijnlijk niet voldoen aan de harde SEO criteria. Maar sowieso is het belangrijk om van tijd tot tijd je online communicatie onder de loep te nemen. Vertellen de teksten wie je bent en wilt zijn? Vertellen ze wat je kan en wat dit voor jouw opdrachtgevers betekent? Zijn ze upto date, of is er zoveel gewijzigd in je organisatie, producten en diensten portfolio dat herziening op z’n plaats is? Ben je echt tevreden over dat wat er te lezen en te vinden is op je website? Of heb je al vaker gedacht dat dit toch echt old school is en eigenlijk niet meer kan?

Als je op de voorgaande vragen meer dan eens negatief aan het denken bent gezet is het tijd om werk te maken van je communicatie. Het is tijd dat jij het echte verhaal gaat vertalen aan je bezoekers op je website, je klanten en potentiele opdrachtgevers. Daarom moet het verhaal van de onderneming haar medewerkers en klanten vertelt en goed opgeschreven worden. Dat laatste is ons vak.

Content communicatie

Content en marketing

Waar staat content voor in marketing? Online klanten binden en boeien doe je door het bieden van relevante content. Dat is gerichte content die de klant daadwerkelijk verder helpt. En natuurlijk via het juiste communicatie en content kanaal en op het juiste actuele moment. Content die niet alleen zorgt voor communicatie, maar ook voor interactie. Door relevante informatie te bieden voor jouw doelgroepen bied je meerwaarde en ontstaat er verbinding. Relevante content creëren gaat niet alleen over jouw diensten en producten. Met content wil je vooral het kennis- en interessegebied aanraken van jouw doelgroepen. Het gaat bij content om het vertellen van verhalen over de organisatie, producten, diensten en wat er gebeurt in de branche en ontwikkelingen in jouw vakgebied.

Door consequent content te creëren die zowel relevant en interessant is voor jouw potentiele en huidige klanten, bouw je aan je reputatie en groeiende autoriteit. Om je content te publiceren kun je gebruik maken van heel wat verschillende communicatiekanalen. Denk aan blogs,  podcasts, mailingen, nieuwsbrieven, white papers en downloads, vlogs en filmpjes etc. Het is belangrijk om al deze content zo effectief mogelijk in te zetten. We helpen je graag met een praktische en no-nonsens communicatiestrategie. Zo’n communicatieplan is belangrijk om zo gericht mogelijk jouw content te verspreiden.

Mocht jij je nog afvragen of dit allemaal zin heeft, hier nog even een paar feiten:

  • Bedrijven die meer dan 16x per maand bloggen genereren 4,5x meer leads.
  • Bedrijven die vaak bloggen krijgen gemiddeld 5x meer verkeer op hun website.
  • Contentmarketing is gemiddeld 40% goedkoper dan traditionele marketing.
  • Bedrijven die actief bloggen hebben 97% meer inkomende links.

Meer informatie?
Wil je graag meer weten over dit onderwerp of vrijblijvend advies? Neem contact met ons op!

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en Twitter en blijf op de hoogte!

Feit