Preventiemedewerker

Volgens de Arbowet moeten alle organisaties in Nederland een preventiemedewerker hebben. Als werkgever moet je minstens één werknemer aanwijzen als preventiemedewerker. Deze zorgt voor de dagelijkse veiligheid en gezondheid binnen het bedrijf. Hij moet in staat zijn om risico’s te herkennen en te beheersen. Ook is hij er verantwoordelijk voor dat de uitkomsten van de RI&E worden nageleefd. Communicatie is dus enorm belangrijk voor de preventiemedewerker. Hij moet namelijk verbetermaatregelen presenteren en hiervoor draagvlak binnen de organisatie creëren. De preventiemedewerker mag niet freelance worden ingehuurd en moet dus een arbeidsovereenkomst hebben.

Cursus preventiemedewerker

Met de cursus Preventiemedewerker beschikt jouw preventiemedewerker snel over voldoende kennis om zijn taak verantwoord uit te kunnen voeren. Deze (basis)cursus is speciaal ontwikkeld voor preventiemedewerkers bij kleine en middelgrote bedrijven in uiteenlopende sectoren. Klik HIER voor meer informatie.

Resultaat
Je beschikt over alle kennis en vaardigheden die je als preventiemedewerker nodig hebt om je taak succesvol uit te voeren. De inhoud, taken en verantwoordelijkheden zijn jou helemaal duidelijk. Daarnaast heb je concrete ‘tools’ in handen om zelfverzekerd aan de slag te gaan als Preventiemedewerker.

Meer informatie
Wil je meer informatie over de preventiemedewerker? Bel ons via 088 – 505 6000.

Vraag gratis informatie aan
Vraag gratis informatie aan
Meer weten over dit onderwerp? Vul onderstaand formulier in en ontvang vrijblijvend meer informatie.

Naam *

Bedrijfsnaam *

E-mailadres *

Telefoonnummer

Opmerkingen

X