Functioneringsgesprek & beoordelingsgesprek

Het functioneringsgesprek & beoordelingsgesprek. Misschien wel een van de lastigste onderdelen van je management taak. Want hoe bereid je een dergelijk gesprek voor? Hoe kom je nu écht in gesprek met je medewerker? En hoe ga je om met lastige situaties? Dit zijn allemaal reële vragen waar je als leidinggevende mee te maken hebt.

In deze communicatietraining krijg je praktische handvatten aangereikt, waarmee jij een functionerings- en een beoordelingsgesprek succesvol en met zelfvertrouwen kunt gaan voeren.

Functionerings en beoordelingsgesprekken

Functioneringsgesprek : Welke onderwerpen?

Deze training is dus gericht op de verschillende gesprekken die worden gevoerd met medewerkers. Dit zijn onder andere:

  • Voorbereiding van deze gesprekken
  • Verschil tussen een functioneringsgesprek en een beoordelingsgesprek
  • Gespreksstructuur
  • Gesprekstechnieken
  • Effectief communiceren en feedback geven
  • Omgaan met lastige situaties
  • Corrigeren en slechtnieuwsgesprek
  • De belangrijkste do’s en don’ts in een functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek

Wil je meer informatie over deze training? Kijk dan op deze pagina.

Doelgroep

Deze praktische communicatietraining functionerings- en beoordelingsgesprekken is bestemd voor managers en leidinggevenden. Maar ook voor ondernemers en HRM’ers die zich willen ontwikkelen in het voeren van een effectief functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek.

Deze training vindt plaats in Ridderkerk: Omgeving Dordrecht, Drechtsteden en Rotterdam.

Op zoek naar een uitgebreidere managementtraining? Bekijk dan ook de training Groei in Management & Leidinggeven

Leiderschapsvaardigheden voor teamleiders en managers

In dit blog duik je diep in de cruciale leiderschapsvaardigheden die iemand transformeren van louter titelhouder tot een effectieve teamleider. Met 31 essentiële vaardigheden begeleiden we je bij het combineren van de organisatie, houding en gedrag, bedrijfsvoering en psychologie om teamexcellentie te bereiken. Leerpunten voor managers Leiderschap is meer dan alleen een titel; het vraagt…

4 managementstijlen om je team te leiden; welke past bij jou?

Duik met dit blog in de wereld van managementstijlen. Je ontdekt vier primaire managementmethoden en krijgt een dieper inzicht in hun effecten op het teammoreel, de productiviteit en de algehele betrokkenheid. Belangrijkste leerpunten: Democratisch management waardeert feedback, terwijl autocratische stijl beslissingen centraliseert. Transformationele managers streven naar groei, terwijl coaching managers prioriteit geven aan teamontwikkeling. Visionair…

Zelfontwikkeling: zo pak je dat het beste aan

Dat de wereld niet stil staat is een feit. We bevinden ons in een sneltrein van veranderingen. Politieke, technologische en educatieve ontwikkelingen zijn slechts een paar voorbeelden van de veranderingen die we elke dag weer zien. Hoewel mensen hoger opgeleid zijn dan ooit, bereid ons huidige onderwijssysteem mensen bij lange na niet voor op de…

Groei in Management en Leidinggeven

Opleiding personeelsmanagement

Veelgestelde vragen

Hoe vaak moet een beoordelingsgesprek plaatsvinden?

Er bestaan geen wettelijke regels voor het aantal beoordelingsgesprekken dat gevoerd moet worden. Echter is het wel aangeraden om 1 tot 2 keer per jaar in gesprek te gaan met de werknemer over zijn of haar functioneren. 

Vragen?

Voor meer informatie over training of coaching kun je ook contact met ons opnemen door te bellen of te e-mailen.

Vraag gratis informatie aan

Volg ZAKENWIJZER op LinkedIn en blijf op de hoogte!